Jag och Rasse har haft så fullt upp med att springa till veterinärer och försöka klara av gymnasiet att det inte riktigt blivit av att skriva. Nå iallafall så har Rasse haft både diarre och matvägran, antagligen så att han skulle få tillbaka sin diarre mat som var så LJUVLIG!!! Alltså lyckades han med det. Så precis nu är han på sin andra antibiotika kur men mår i stort sett ganska bra. Rasse har vuxit en hel del och väger nu 2.5kg och är ca. 26cm i mankhöjd.

Så eftersom han nu får sin antibiotika kan han inte få 3 månaders vaccineringen nästa vecka och kan då inte heller delta i valpkursen om två veckor! Men allt har ordnat  sig jag lyckades få den flyttad en månad framåt så det är okej.    Jag har försökt lära Rasse att titta och det går nu sådär men jag tror att han börjar förstå vad jag menar. Sitt och tule kan min lilla herreman riktigt bra redan så jag får nog vara ganska stolt! :)

På veckoslutet nu var vi på vårt lande och vi bor så att säga i skogen :). Nu för att den fick ett par gånger hepuli på gården, så rymde den inte en enda gång. Så vi har gått ganska mycket ut och gå med Rasse. Men det gick inte så bra här i stan då jag inte vågade släppa honom lös bland alla hundar, cyklister you name it. Så när jag sedan traskade in i skogen och släppte honom lös så blev han som vanligt kvar. Men sen efter typ 20 meter förstod han att jag höll på att försvinna och så rusade han emot mig <3 Vi gick alltså ganska mycket ut i skogen och det var riktigt underbart att gå med honom.

Jag var rädd att han skulle hoppa på alla svampar och äta upp dem men han märkte dem inte ens. Min duktiga pojke :) Rasse har också på den senaste tiden börjat bli åksjuk i bilen så det är inte så roligt. Hörde precis från veterinären att sheltie valpar ofta blir åksjuka, varför har ingen berättat det till oss?

Här är nu ännu ett "par" bilder

 

Ett ganska gammalt foto då Freddy och Jannika hälsade på då Rasse var 9 veckor

Är det där en sheltie svans?

Kommer man under här?

<3

Hauvavauva!

Rasse 10 veckor

Favoritbollen

Nyduchad 10 veckors valp

Tass!

Det här är sen mitt ben! Förstått?

Rasse 11 veckor och hans POÄNG stol

Rasse 11 veckor pose