Idag var vi hos veterinären, Rasse fick sin andra spruta och veterinären konstaterade att han väger för mycket! (han har en vikt på 4,3kg och en mankhöjd på ca 32cm) Jag som hade trott att han väger för lite hela tiden. Hans kivekset (hittar ej  något fint ord på svenska) har ej kommit ner ännu. Några tänder har heller inte lossat men annars är allting bra. 

 

Rasse hade ju ganska tjock päls och mycket svart på ryggen men pälsen har tunnats ut och det är nästan inte alls något svart mera.

 

Allergin har faktiskt blivit bra, jag har inga symptom mera, men jag äter min medicin dagligen och jag tänker fortsätta med den. Det är verkligen bra att den är borta men jag vågar ej ropa hej ännu ifall den skulle komma tillbaka. 

 

Den här veckan är Rasse 4 månader och vi ska åka till Hangö, det är roligt för där kan vi gå ostört i skogen utan att möta någon. Jag ska försöka ta foton när vi är ute och går. 

Nuförtiden har honom lös här också på strandvägen men nu måste jag hela tiden vakta ifall någon skulle komma emot. Jag litar helt till 100 procent på Rasse när han är lös och det är super men jag måste hålla koll på cyklarna o.s.v. Men nuförtiden så ber jag bara Rasse att sitta och vänta medan cykeln far förbi. Han tittar på mig hela tiden och klarar det fint. 

Han går förresten ännu också bredvid mig på min vänstra sida och tittar på mig konstant, undrar om hundar kan få nackspärr?

 

Problemet är bara att den vägrar gå med någon annan än mig och min syster (men hon bor inte hemma) så de kan ej gå ut med Rasse. Jag vet inte vad jag ska säga till dem, för inte vet jag ju hur Rasse beter sig med andra människor. Men Rasse tycker nog om alla i familjen lika mycket.

 

En list har han bitit på och så tar han allting som är inom hans räckvidd men annars har han inte förstört någonting. Rumsrenheten är helt super! Snart kanske vi kan sätta in några mattor. :)

 

Snart hoppas jag att jag kommer iväg till hundparken men hittills har han bara fått springa lös med andra välbekanta hundar.

 

Vi brukar gå ganska långa promenader och jag går åtminstone tre sådana och ibland även några korta till. 

 

Några nya tricks som vi har lärt oss

 

TITTA- oftast gör han det av sig själv 

HOPPA- så att han sätter tassarna på stolen jag sitter på

LIGG

VÄNTA - ex. när han sitter och det kommer en cykel

 

Lite bilder ännu

En ganska gammal bild, troligen är han 11 veckor där
Han lyckades tränga in sitt huvud i sin nya leksak
Rasse 15 veckor. Här har han dessutom sin reflexväst på
 
 
Trevlig höst till er alla! :)