Hej det är Rasse här. Matte lät mig skriva för en gångs skull, jippii! Ett och annat har hänt sen sist. Matte säger att jag börjar likna min far. Tänk om jag skulle få träffa honom. Min päls har vuxit till sig riktigt ordentligt och jag slipper alla mina kläder, jess!  Just nu är jag en yngling på 7 månader och Matte tycker att jag har vuxit massor både psykiskt och fysiskt, vad det nu ska betyda. Äntligen är jag inte mera minst bland mina kompisar utan lika stor!

Matte berättade precis för mig att hon ska fara till Alperna och skida, då kommer jag ju förstås med sa jag. Jag som faktiskt har skidat Men det här tycks vara lite brantare. Men sen fick jag veta att jag kommer att få vara hos Freddy i FEM dagar! Tänk vad vi kommer att hitta på, vi kommer att härja från morgon till kväll! Det kommer att bli super roligt!!!

Vi har tränat ganska mycket och jag har äntligen lärt mig sivu ordentligt, alltså utan att matte visar hur man gör. Matte berättade också att vi ska både gå en agility kurs och en TOKO kurs på sommaren, det kommer att vara jätte roligt enligt henne. Nåja vi får se vem som har rätt.

Vi var i Hangö nu på veckoslutet och jag har sprungit av och an på stranden varje dag efter snöbollar, matte vet faktiskt vad jag tycker om! Fast matte har fått sin kamera tillbaka så ibland måste jag stå stilla så att hon kan ta foton, pöh.

Till sist vill jag hälsa till alla hundar som läser min blogg, men speciellt till labradoren Joy i Tyskland- Ses i sommar!

Rasse

Jag 7 månader