Vi var på helgen i Hangö. Vädret var inte det bästa men vad gör det då man har bra kläder och en glad hund? Rasse var super glad då han fick springa lös hela tiden. Vi var varje dag på flera långa promenader längs med stranden och i skogen. Det som jag tycker är skönast är att man inte möter en endaste pinne! Men jag glömde kameran hem, just när jag skulle fått fina bilder. Jag har nog haft kameran i stan men här är det så mycket människor att jag inte kunnat koncentrera mig på något annat än Rasse då han är lös. Nästa veckoslut ska jag åtminstone ta med den!

Ett bra tips jag fick av en annan hundägare var om vad man ger hunden när man tränar. Jag har haft problem med det då jag gett samma mat som den annars får och det är lite jobbigt! Rasse tycker om grynost så det har jag provat med men det är ganska klottigt att ha i en påse. Dessutom är det tydligen för mycket proteiner i det. Tipset var alltså att ge hunden riskaka, alltså sådana runda vita, torra. Inga konserveringsmedel och inget som man kan ge för mycket av. Det är jätte bra tycker jag då det är lätt att bryta i mindre bitar och man inte måste ha koll på hur mycket man ger.Tack för det tipset

Rasses öron bestämde sig förresten att stiga upp det här veckoslutet, inte för att det stör mig men nu skulle det ha varit roligare om de hade varit normala. Jag trodde inte att det skulle vara möjligt då Rasses båda föräldrar har luonnonkorvat så att säga. Nåja nu ser han bara mera ut som en räv. Det heter väl räv, rävare rävast?

Kanske vi tog fel och tog en rävvalp istället? :)

 

Igår bestämde sig tandfen för att komma på besök till oss! Två tänder tog hon med sig så nu ser Rasse ut som en gammal gubbe. Det roliga var att han höll på att bita sitt lamm (mjukisdjur) och så plötsligt var det blod på lammets hals och det såg ut som om lammet dött...:( sen såg jag att två tänder lossat. Jag hittade aldrig tänderna så de är antagligen inne i lammet.