Oj vad tiden har gått fort! Julen är förbi och nyår är det om ett par dagar. :) 

Rasse blev ett halvt år på julafton. Vår stora pojke <3 Man ser nu att pälsen börjar växa riktigt ordentligt. Han är fortfarande ganska mörk och har bara på manken och en fläck i nacken där det är vitt. Men som sagt så stör det mig inte ett dugg vilken färg han är.

Rasse har vuxit upp till en hund som jag bara kunnat drömma om. Hemma är han jätte lugn, han kan som sagt gå från noll till hundra på en sekund. Han skäller nästan aldrig (om han inte vill gå ut) han är rumsren och jag har äntligen fått vikten till normal. Rasse är som sagt inte nästan alls som en sheltie, han är jätte social och tycker att alla är super roliga. Vilket är bra då han aldrig varit rädd för någonting. Han skäller inte ens på dammsugaren mera!

Träningen med Rasse har inte riktigt blivit av den senaste månaden, det är ju förstås mitt fel men de planer vi brukar träna på är igensnöade och att träna inne är inte riktigt samma sak... Men men ska försöka ta igen det. 

Några dagar före jul bestämde jag mig för att gå ut och fota. Så vi satte kurs mot stranden och solen sken och allting var perfekt...  men kameran går inte igång! Inte en chans måste den jävlas med mig just nu? Nu när jag har jullov och möjlighet att fota i ljus? Vi var då alltså utan kamera också på julafton, vilket störde mig, mycket! Nu har jag inga foton från Rasses första jul. Nåja i alla fall fick Rasse en hel del paket vilka han öppnade med stor iver. Jag tror att favoriten var en mjukis and som säger honk, honk. Vi hade flera på besök hos oss på julen och det tyckte Rasse att var super kiva! Jag och Rasse fick till julkapp ett skid- sett som vi faktiskt har provat två gånger, det går bra om någon familjemedlem skidar framför oss. Båda gångerna skidade vi ungefär fem km och han orkade bra. Jag har nu sen heller inte något foto på halvårs valpen men så snabbt som möjligt ska jag försöka fixa ett sånt. Här är ett gammalt foto från första dagen hemma hos oss

Kameran kommer jag inte att få på en månad så inläggen blir antagligen ganskat tråkiga, men vi går som sagt mot ljusare tider igen.